Tuesday 11 February 2014

TAKAFUL MALAYSIA DANA PELABURAN

Realiti kehidupan membuktikan keperluan berubah seiring dengan perubahan peringkat kehidupan. Takaful Malaysia mempunyai pelbagai dana untuk dipilih mengikut matlamat kewangan dan membantu anda memenuhi objektif pelaburan pada peringkat hidup yang berbeza.

Anda boleh memilih untuk menambah pelaburan pada bila-bila masa atau menukar ke dana lain mengikut selera risiko anda.
Semua dana pelaburan adalah berlandaskan syariah dan dana-dana ini diukur dengan penanda aras Indeks Syariah Emas FBM (“FBMSI”) – penanda aras berlandaskan syariah untuk pasaran Malaysia selaras dengan peraturan ketelusan, pelaburan dan kecairan.

DanaObjektif PelaburanProfil RisikoFokus Pelaburan
DanamyGrowthUntuk mencapai kedua-dua pertumbuhan modal dan pendapatan dividen.TiggiMelabur terutamanya dalam saham-saham mewah yang mempunyai prospek pertumbuhan dan hasil dividen yang menarik.
Dana myEquity IndexUntuk mencapai pulangan yang sejajar dengan prestasi Indeks FBM Emas Syariah.Sederhana hingga TinggiMelabur khususnya dalam 40 indeks saham komponen terbesar di FBM Emas Shariah.
Dana myBlue ChipsUntuk mencapai pertumbuhan modal yang konsisten dalam jangka panjang.Sederhana hingga TinggiMelabur khususnya dalam Saham Mewah di dalam FBM EMAS Indeks Syariah
Dana myDividend Blue Chips Untuk mencapai aliran pendapatan dividen yang stabil dan berpotensi untuk pertumbuhan modal dalam jangka masa panjang.Sederhana hingga TinggiMelabur khususnya dalam saham yang berdividen tinggi dengan dividen kasar tahunan sebanyak 4% termasuk saham mewah.
Dana myBalancedUntuk mencapai aliran pendapatan yang lebih stabil dan pertumbuhan modal yang lebih konsisten untuk jangka masa sederhana hingga jangka panjang.Rendah hingga SederhanaPelaburan seimbang untuk kedua-dua ekuiti dan sekuriti pendapatan tetap. Bagi ekuiti (minimum 10% dan maksimum 40%) & bagi Islamic Debt Securities (IPDS) (minimum 10% dan maksimum 60%). Baki adalah dalam instrument pasaran wang Islam.

No comments:

Post a Comment

TAHUKAH ANDA BERKENAAN CLAIM LOSS OF USE ? Loss of Use adalah kenderaan yang hilang keupayaan untuk berfungsi & perlu berada di ben...